Στην αγορά εργασίας υπάρχουν δυστυχώς αρκετά βιογραφικά που περνούν απαρατήρητα και αδυνατούν να πετύχουν τον στόχο τους. Εσύ πώς θα αποφύγεις κάτι τέτοιο;
Τι είναι αυτό που θέλουμε περισσότερο όταν στέλνουμε ένα βιογραφικό; Να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα! Να είναι λίγο πιο… ψηλά από τον ανταγωνισμό. Θέλουμε το βιογραφικό μας να είναι αυτός ο ψηλός στη συναυλία που ξεχωρίζει μέσα στο πλήθος!
Πώς θα το κάνουμε αυτό;
Δώσαμε μερικές ωραίες ιδέες στα k.tips με τις Συχνές Ερωτήσεις (Τα είδες;), όπως να είναι μια σελίδα, να είναι στημένο σε ένα σωστό template κλπ. Αλλά αν έπρεπε να συγκεντρώσουμε τις 7 πιο καλές πρακτικές για να φτιάξεις ένα βιογραφικό που δύσκολα κάποιος θα μπορούσε να αγνοήσει, θα ήταν αυτές:
- Το καλύτερο βιογραφικό είναι τα… πολλά βιογραφικά. Σε μπερδέψαμε; Εννοούμε ότι δεν πρέπει να στέλνεις το ίδιο βιογραφικό παντού. Ας έχεις ένα βιογραφικό ως δομή και βάση , αλλά συνιστούμε να το προσαρμόζεις κάθε φορά ανάλογα με τον κλάδο που σε ενδιαφέρει και τη θέση που θες να διεκδικήσεις. Για παράδειγμα, μπορεί να θες να «χτυπήσεις» μια θέση για Πωλήσεις αλλά και μια θέση για “Εξυπηρέτηση πελατών”. Αλλιώς θα προσαρμόσεις το CV σου σε κάθε περίπτωση.
- Κέρδισε τον αναγνώστη με την πρώτη ματιά. Πριν καν το διαβάσει το βιογραφικό σου ο παραλήπτης του, πρέπει να του αρέσει από αισθητική άποψη. Δώσε προσοχή στο να είναι όμορφο, να φαίνονται καθαρά οι επιμέρους ενότητες (μπορείς να βάλεις και bullets), να έχει… άπλα και αρκετό λευκό χώρο (να μην είναι μπουκωμένα όλα), να έχει τακτοποιημένη μορφοποίηση, να μην έχει 15 διαφορετικές γραμματοσειρές και περίεργα χρώματα.
- Προτίμησε να αναφέρεις τα αποτελέσματα που έφερες παρά τις αρμοδιότητες που είχες. Δηλαδή αν έχεις έστω και λίγη προϋπηρεσία, γράψε: τι πέτυχες μέσα στο διάστημα που δούλεψες; Κάνεις ιδιαίτερα μαθήματα ως δάσκαλος και βοήθησες πέρσι 10 μαθητές να πετύχουν τους στόχους τους; Είσαι copywriter και αύξησες με τα concepts και τα λεκτικά σου τους followers μέσα από activations που έτρεξες στα social media της εταιρείας σου; Κατάλαβες. Τυχαία παραδείγματα είναι αυτά, αλλά το θέμα είναι τους δείξεις τι πέτυχες στη δουλειά σου.
- Βάλε λέξεις-κλειδιά (keywords) που θα δείχνουν ότι είσαι ο σωστός άνθρωπος για τη θέση. Τσέκαρε τι ζητάει η αγγελία για τη θέση εργασίας και πώς το εκφράζει, με τι όρους, και βάλε στο βιογραφικό σου αντίστοιχες λέξεις. Είναι πολλές οι ατυχείς περιπτώσεις υποψηφίων που είχαν τις απαραίτητες ικανότητες και τα προσόντα, αλλά επειδή δεν τα απέδωσαν με τις σωστές λέξεις-κλειδιά, το βιογραφικό τους δεν ξεχώρισε.
- Χρησιμοποίησε action words ή action verbs, όπως «Αύξησα», «Δημιούργησα», «Συμμετείχα», «Εφάρμοσα». Τραβούν πάντα την προσοχή και δείχνουν την εμπειρία και την ενεργή συμμετοχή σου.
- Αν θες να αναφέρεις σεμινάρια ή μαθήματα που παρακολούθησες ή παρακολουθείς τώρα, προτίμησε να βάλεις αυτά που συνδέονται κάπως με την αίτηση που κάνεις. Είναι πολύ ωραίο να έχεις κάνει μαθήματα ορθοφωνίας αλλά αν η αίτηση είναι για Financial Analyst, ίσως δεν είναι πολύ συμβατό ως εκπαίδευση. Οι recruiters μπορεί να μην σε καλέσουν για συνέντευξη αν δουν ότι οι περισσότερες πληροφορίες του βιογραφικού σου δεν τους είναι χρήσιμες.
- Ξαναδιάβασέ το. Και ξανά. Και ξανά. Και διόρθωσέ το. Και δώσε το και σε έναν-δυο φίλους σου να το δουν. Θα ρωτήσεις τώρα: «Θα κάνω έτσι το βιογραφικό μου να ξεχωρίσει;». Ναι! Ξέρεις πόσα βιογραφικά έρχονται με λάθη τυπογραφικά, ορθογραφικά κλπ;! Τουλάχιστον τα 8 στα 10. Ας είναι το δικό σου βιογραφικό διορθωμένο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια. Θα είναι σαν όαση για τους recruiters.